NURUL SHUHADA HAMZAH

: tidak suka susahkan sesiapa :
: tidak akan minta tolong sesiapa ketika susah :
: tidak suka orang yang hipokrit dan pengkhianat :
: benci stalker !!! :

Monday, March 14, 2011

Kenangan Terindah

4 hari cuti .
balik Shah Alam .
Rindu kat semua orang .
tapi cepat je masa berlalu kan .
pejam celik je ,
tetiba aku da berada kat Dungun ni .
haih . tak sangka balik juga aku ni . haha .


Khamis


pagi Khamis aku selamat sampai Shah Alam .
sepatutnya dia yang ambil aku .
tapi aku kesian pula .
sebab pagi tuh dia nak kene pergi kerja .
selalunya sesampai je aku kat Shah Alam ,
dia laa orang pertama yang jumpa aku .
tapi hari ini , bonda pula jadi orang pertama .
hee .
sampai je rumah ,
aku terus mencekik .
kebulur beb !
dalam bus mana makan .
aku mabuk sikit naik bus ni .
haha .
da kenyang , apa lagi .
time for LANDING laa.
tengah syok2 aku tido ,
Ayang called .
dia pelik kenapa aku tak called dia suruh ambil kat stesen bus .
dia khuatir jadi pape je kat aku .
yela . naik bus express kan .
tapi aku gelak je . aku kata yang aku malas nak kejut dia . 
(sebenarnya ada rahsia antara kami )
lepas called tuh , dia terus siap-siap nak pergi kerja .
aku pun bajet nak tido laa .
sebab mabuk tak hilang lagi .
baru aku nak lelap mata ,
dia called kata da sampai office .
haiya . saya nak tido laa !
haish .
lepas da cakap-cakap .
sambung laa tido .
then dia called lagi .
suruh saya siap sebab nak lunch sesama .
haiya . . baru nak tido . hish !
kitorg pun pergi laa TESCO .
sebab dia nak bayar saman under company dia .
bukan main ramai lagi beratur .
naik poning kepala aku .
dalam kesabaran menunggu dia ,
aku rasa mengantuk tahap cipan !
aku pun text laa dia , kata yang aku mengantuk .
dia pun dtg laa kat aku .
dia kata jom pg makan KFC.
huh ? KFC lagi ?
bosan laa .
nak tak nak , ikot je laa . 
bukan aku yang bayar pun . haha .
lepas da makan ,
aku pergi rumah Otai .
nak lawat dia .
teruk juga perempuan ni excident .
seram aku tengok .
hish .


Jumaat


hari ini yang aku nanti-nanti kan .
sebab Ayang janji nak bawa pergi shopping .
trapi dia pilih nak shopping kat Mid Valley .
alasan dia ,
sebab dekat dengan tempat kerja dia .
menyampah !
sampai je sana ,
da kebulur daa Laki aku ni .
tahu dia nak makan kat mana ?
KFC !
lagi-lagi KFC . menyampah .
sebab dia suka makan FISH DONUT yang kat KFC tuh .
bengong . hee .
lepas da shopping barang dia ,
tiba giliran untuk shopping barang aku plak .
bengang juga laa aku kan .
bila Laki aku ni gaji ,
mesti takda baju atau barang-barang yang berkenan kat mata aku .
haish ! so , aku hanya singgah BODY SHOP je , beli barang make up dan mandian .
dia pun pelik . dia tanya 
" tak kan ini je yunk ? tak nak beli kasut ke ? handbag ? "
aku pun jawab laa 
" takda yang berkenan laa ."
( padahal ada . beg BONIA yang new arrival tuh . kang aku kapak beribu kang , maw botak kepala dia . so , biar beg tu jadi hantaran je laa nanti . Insya Allah )
lepas da shopping , penat tawaf kelilig Mid Valley tuh ,
cadang nak pergi karaoke kat tempat biasa iaitu Klang Parade .
tapi jalan jam . lagi pun nak jemput Mama balik kerja .
sementara tunggu Mama nak balik ,
lepak laa kat Padina kejap .
jumpa laa Hazim , Skin , Kak Anis .
yang Hazim ni haaa .
tak abes-abes tanya soalan cepumas !
kitorang tak couple laa wahai encik Hazim !
puas hati ? haha .


Sabtu


pergi kenduri kahwen sepupu Ayang .
kat Hill Park .
aku sebenarnya tak nak ikot .
sebab nanti bila pergi ,
mesti sedara-mara dia yang tak kenal aku , yang tak dtg time kenduri lepas ,
mesti tanya aku ni siapa .
aku tahu , dia nak kenalkan aku dengan semua sedara-mara dia .
ala . nanti kawen , dorang kenal laa kan . hee .
tak sangka plak hari itu hujan .
habis basah baju sebab berlari nak ke Dewan Hill Park tuh .
haish . bassah . basah .

No comments:

Post a Comment