NURUL SHUHADA HAMZAH

: tidak suka susahkan sesiapa :
: tidak akan minta tolong sesiapa ketika susah :
: tidak suka orang yang hipokrit dan pengkhianat :
: benci stalker !!! :

Tuesday, March 22, 2011

Tiru , Meniru dan Ditiru

TIRU

tiru . apakah tiru ? haha . tiru tak semestinya dalam exam atau test sahaja.  macam-macam cara boleh tiru. dalam cara berpakaian, personal seseorang, atititude and so on laa . adaq sesetengah manusia ini, tak puas hati kalau tengok seseorng yang lebih sikit dari dia.  contohnya, kalau orang tuh pakai baju baru yang cantik, dia mula lah pandang mcm apa je . haha . atau pun pantang tengok orang pakai up to date sikit. mula laa ada je yang tak kene kat mata dia.

MENIRU

memiru ? haha . mesti korang tak pecaya klau aku kata aku tak pernah meniru kan ? tapi memang itu aku. dari sekolah rendah aku tak pernah meniru walau apa jua keadaan  sekalipun.  kalau aku tak tahu pun jawapan tesebut, tidak akan sesekali aku meniru.  aku tibai je laa apa-apa jawapan pun. hee. asalkan aku tak meniru kan.  aku tak meniru pun sebab aku taku pada azab di dunia .  baru dunia.  belum akhirat lagi.  kalau sesiapa yang baca blog aku ni, masih lagi korang meniru, aku nak pesan, jangan buat lagi.  tak takut azab ke ? ingat-ingat laa Tuhan .  kalau Tuhan nak tunjuk kuasa dia, sekejap je weyh.

DITIRU

haaa. lain pula cerita kalau ditiru ni.  haha.  aku selalu ditiru.  aku kadang-kadang saje je tutup jawapan aku.  sebab aku sedar, ada mata-mata yang juling tengok jawapan aku.  haha. juling betul mata kau kan. haha.  aku da berusaha utk tak bgi orang tiru aku.  buang masa je korang tiru aku.  bukan aku pandai sangat pun. haha. rugi. rugi.

1 comment: