NURUL SHUHADA HAMZAH

: tidak suka susahkan sesiapa :
: tidak akan minta tolong sesiapa ketika susah :
: tidak suka orang yang hipokrit dan pengkhianat :
: benci stalker !!! :

Saturday, October 2, 2010

k e n a n g a n . . .

aktiviti permulaan hari . 
saya mendaki bukit bersama kawan saya Fadhilah Rawi dan Syazwani Abrahim .
bukit tersebut adalah Bukit Bauk .
yang terletak betul2 berhampiran belakang UiTM Dungun Terengganu ni .
ini adalah pengalaman pertama saya mendakit lima bukit .
fuuhhh !
mmg letih .
tapi ,
Fadhilah Rawi tidak mendaki berasama saya dan Syazwani Abrahim
kerana dibahagi mengikut fakulti masing-masing .
sebelum mendaki , 
ada laaa sedikit taklimat tentang mendaki ini .
tapi secara ringkas sahaja diterangkan .
tepat pukul 8 a.m ,
sesudah breakfast nasik lemak ,
kami semau bergerak ke tempat permulaan untuk mendaki .
selepas buat strecthing dan membaca doa selamat ,
kami di lepaskan untuk memulakan aktiviti pendakian pada tepat pukul 8.55 a.m.
Bukit Pertama sangat-sangat adventure gila .
ada laa curam dalam 70 degree kot ? hehe .
curam tuh beb !
sesudah sampai ke puncak  bukit pertama ,
kami sempat snap satu gambar .

*ni adalah photo yang kami snap ketika berada di Puncak Bukit Pertama .
  setelah rehat dlm beberapa minit ,
kami pun memulakan perjalanan untuk mendaki Puncak Bukit Kedua .
kali ini tak letih sangat .
sebab tak tinggi .
ada laa dalam 40 degree mcm tuh laa .
sesudah sampai ke puncak ,
sekali lagi kami snap photo . 
ni laa gambar di Puncak Kedua .

anda semua nampak tak muka kami yang sedang keletihan ?
hehe .
kami pun terus laa mendaki .
sampai laa ke Puncak Ketiga .
muka kami pun da semakin letih dan letih .
haha .
semasa mendaki tuh ,
komander ada pesan , 
jangan tegur apa2 atau ambil sesuatu .
hehe .
takut ada benda plak yang ikut kami balik nanti .
ni laa phorto kami di Puncak Ketiga .


haha .
puas rasanya dapat mendaki ni .
tak sangka plak yang saya berjaya mendaki sampai tinggi mcm ni .
hehe .
perjalanan diteruskan lagi .
nak naik Bukit Keempat adventure gak .
sbb curam yang tersangat curam laa .
ada laa dlm 90 degree .
mmg tegak atas kepala bukit tuh .
sampai komander terpaksa pegang akar pokok 
untuk tarik sorang2 keatas .
kuatnya abg komander tuh .
hehe . puji sikit .
ni plak photo kat Puncak Bukit Keempat .

kami pun meneruskan perjalanan agar cepat sampai .
banyak sangat bukit da di daki ,
sampai ketar lutut time turun bukit dan anak tangga .
haha .
nak tercabut skru kaki ni . hehe .
last sekali ,
puncak Bukit Kelima .
kami menemui keajaiban ciptaan tuhan .
duduk di situ ,
seolah-olah ada ketenangan yang saya cari .
angin bertiup kencang .
kerana ada persisiran pantai di situ .
keindahan di situ telah mengubati luka di hati saya .
lihatlah gambar ini .

sorry .
tak nampak sangat laa pula .
biasalah .
pakai camera hp sahaja .
huhu .  
lepas selesai berehat ,
kami meneruskan perjalanan .
sampai pada satu tempat rekreasi yang terbiar ,
saya terjumpa duit sebanyak 50 .
niat hati mmg nak kutip ,
suddenly ,
kawan saya jerit , 
jangan ambil !!!
ops !
baru saya teringat pantang larangnya .
terima kasih kepada yang telah berpesan tuh ye ?
hehe .
ni gambar terakhir yang kami snap .
da turun bawah da .
akhirnya selamat sampai .
syukur alhamdulillah . =)

No comments:

Post a Comment